HTML

Árokásó Top100

Keressük a száz leghisztisebb magyar árokásót! Gyertek segíteni! M o t t ó : "A nagy aljasságokhoz mindig kellenek értelmiségiek is." (Konrád György)

Tessék, egy lapát! - friss topicok

  • lac1: @tesz-vesz: A Fideszességgel engem többször vádoltak a munkahelyen és a klf. blogokon, mint ahog... (2024.11.30. 18:36) Debreczeni József
  • tesz-vesz: @Oli bácsi: milyen kib. színvonaltan írás ez is. semmi konkrétum. nem mondták el mi az érvelés? ... (2024.11.17. 18:11) Buda Péter
  • tesz-vesz: @csorsza: hogy hívták az öreg ávóst? a vén komcsit aki mindig pattogott? kinek volt az apja? elfel... (2023.04.28. 17:32) Para-Kovács Imre
  • osborne: Végül elhunyt: mandiner.hu/cikk/20211130_kulfold_halalhir_balogh_s_eva (2021.12.01. 23:20) Eva S. Balogh
  • lac1: @lényeglátó: Úúúúú...! Te is visszajársz ide? (2020.07.19. 09:43) Az árok filozófiája
  • : @KopaszMercis: Újságíróink igen nagy részének nincs meg a kellő kultúrája, s az ezzel járó morális... (2020.06.14. 15:42) Bencsik András
  • : @User1: Sajnos nem bűnbánó! A polip csápjain lógnak a köz pénzéből mesés jövedelmeket zsebre vágó ... (2020.06.14. 15:38) Bánó András

árokba néz

A dicsőségfal

aczél endre (1) ágh attila (1) andrassew iván (1) avar jános (1) babarczy eszter (1) bacher iván (1) balavány györgy (1) balogh eva s (1) bánó andrás (1) bartus lászló (1) bauer tamás (1) bayer zsolt (1) bencsik andrás (1) bitó lászló (1) bodor pál (1) bogár lászló (1) bölcs istván (1) bolgár györgy (1) budaházy györgy (1) buda péter (1) csepeli györgy (1) csintalan sándor (1) debreczeni józsef (1) dessewffy tibor (1) egei antal (1) eötvös pál (1) farkasházy tivadar (1) fogarasi istván (1) földesi margit (1) föld s péter (1) forró tamás (1) fricz tamás (1) friderikusz sándor (1) gábor györgy (1) gati charles (1) gerő andrás (1) gréczy zsolt (1) györgy péter (1) hankiss ágnes (1) hardy mihály (1) havas henrik (1) hegedűs lóránt ifj. (1) heller ágnes (1) horváth zsolt (1) jakupcsek gabriella (1) juszt lászló (1) kartal zsuzsa (1) kende péter (1) kerényi imre (1) kéri lászló (1) koltay gábor (1) konrád györgy (1) kornis mihály (1) kovátsch gamma bertalan (1) krausz tamás (1) lendvai paul (1) lovas istván (1) mészáros tamás (1) moldova györgy (1) molnár balázs (1) morvai krisztina (1) nádas péter (1) napkelte (1) orosz józsef (1) para kovacs imre (1) pilhál györgy (1) polgár tamás tomcat (1) pörzse sándor (1) rákay philip (1) r székely julianna (1) sas józsef (1) seszták ágnes (1) siklósi beatrix (1) szakonyi péter (1) szentmihályi szabó péter (1) tamás gáspár miklós (1) tamás pál (1) tamás tibor (1) tóta w árpád (1) tóth gy lászló (1) ungvári gyula (1) ungvary rudolf (1) vágó istván (1) vágvölgyi b andrás (1) vanko zsuzsanna (1) vásárhelyi mária (1) závecz tibor (1) Címkefelhő

Apablog

Debreczeni József

2008.07.16. 00:34 zoli27

Ha valaki nincs tisztában vele, hogy mit is értünk árokásás alatt, azt ajánlom lapozza fel a képen látható úr 2006 óta elkövetett munkásságát. (Habár úgy tudom, DJ már a pre-őszödi időszakban is jól forgatta az ásót, de mivel személyes tapasztalatom ezzel kapcsolatban meglehetősen hiányos, maradok az elmúlt 2 év megítélésénél.)
Előfordulási területei: Népszava, Népszabadság, 168 Óra, Magyar Televízió. Utóbbinál hetente egyszer műsorvezetőként is megörvendezteti a nézőket. (Dobos Menyhért ilyenkor hol van?!...)



Munkásságának fő motívumai:
1. Az őszödi beszédet a jobboldal durván kiforgatta (szereti párhuzamba állítani Kövér László köteles beszédének szocialista interpretációjával), pedig annak alapvetően pozitív üzenete van.
2. Gyurcsány Ferenchez fogható államférfi csak egyszer állt Magyarország élén, mégpedig Antall József személyében (utóbbi politikai nagyságával - különösen az azóta eltelt időszak tükrében - én személyesen egyetértek, a párhuzam azonban véleményem szerint több mint méltatlan Antallra nézve)
3. Orbán Viktor, akiről egykoron könyvet is írt, egy személyben a kirekesztés, az antidemokrácia, az anti-parlamentarizmus és a populizmus megtestesítője.
Utóbbinak pedig már egyenes következménye, hogy Orbánnal szemben bármilyen eszköz megengedhető, hogy távoltartsák a hatalomtól. Az árokásásnak pedig éppen ez a lényege: folyamatos táptalajt szolgáltatni az effajta gondolkodásmód fenntartásához a nyilvánosság eszközével.

Debreczeni nem rég érte el árokásó pályafutása újabb csúcsát, amikor is a Népszabadságban megjelent "Horthy és Orbán" c. publicisztikájával lényegében önmaga paródiájává vált. Egy részlet az írásból, ami csodálatosan illusztrálja azt, amiről eddig beszéltünk:


"Talán elég ennyi, hogy belássuk: Orbán nem visszafelé tart az időben. Nem egy konzervatív, arisztokratikus parlamentarizmus, nem a múlt, nem a Horthy-rendszer felé. Hanem előre: egy, a modernség és az archaizmus félelmetes elegyét megvalósító populista-fundamentalista autokrácia felé. Amihez képest a Horthy-korszak kormányzati rendszere kedélyes, már-már idilli szisztémának tűnhet majd."

Előnye: rendszerváltáskor a jó oldalon állt

Hátránya: az objektivitásnak már a látszatát sem képes fenntartani

Hiszterométer: 9/10

78 komment · 2 trackback

Címkék: debreczeni józsef

A bejegyzés trackback címe:

https://arokaso.blog.hu/api/trackback/id/tr83570274

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sárdobáló 2009.04.06. 10:46:30

Gyurcsány Ferenc tekinteteDebreczeni József szerelmet vallott. Sajnos nincs más szó arra a cikkre, amit a Népszabadság szombati számába írt. Pedig Debreczeni sokáig politikusként és publicistaként is a tisztességes és mérsékelt szabadelvű konzervativizmus…

Trackback: Reakció - polgári underground 2008.09.07. 09:38:26

Magyar Charta: itt a lista Kiderült, hogy kikkel indul a Magyar Demokratikus Charta. Ki hiányzik? Kik a meglepetésnevek? Vannak-e sok-sok Fiatal Értelmiségiek? Esetleg árokásók? A Magyar Demokratikus Chartához eddig csatlakozottak névsora Ádám Zoltá…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2008.07.16. 09:32:28

Kíváncsi vagyok, mennyi ma Debreczeniből a kognitív disszonancia, mennyi a személyes sértettség, és mennyi a kiszámított megélhetési cinizmus. Szerintem a b) a meghatározó elem, de nyitott vagyok a nézőpontom finomítására.

zoli27 2008.07.16. 09:36:52

Elviszem a balhét: MI AZ A KOGNITíV DISSZONANCIA?

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2008.07.16. 09:44:11

Az önellentmondásba keveredő ember védekezési mechanizmusa az ezzel járó feszültség elkerülésére; kevésbé fellengzősen szelektív látásmód. A kellemetlen dolgokat kiretusáljuk, ebből ott lecsippentünk egy sarkot, ami nem passzol a világlátásunkba, amott az tetszik, hát lépten-nyomon vele takarózunk és minden nemszeretem érvre előrángatjuk.

Ha Magyarországon él, régi jó ismerősének tekintheti. Ha nem, akkor is. Még csak nem is feltétlenül tudatos intellektuális becstelenség, csak kialakul és elmélyül.

zoli27 2008.07.16. 09:51:02

Kösz, elGabor! :)
Én akkor a kognitívre szavazok... Mármint hogy az határozza meg Debreczeni munkásságát.

A jól bevált módszer: egyszerűen nem beszélünk Gyurcsányról, öszödről, a hatéves kormányzásról - ehelyett kizárólag az ellenségről, azzal a ki nem mondott, de mindenki által értett üzenettel, hogy az ő legyőzése mindennél fontosabb cél.
Jellemző még, hogy ha szóba is kerül öszöd, akkor is csak arról beszélnek (nem csak Debreczeni), hogy "nagy hiba volt az öszödi beszéd", meg hogy "nagy hiba volt, hogy nem vigyáztak eléggé, hogy ki ne szivárogjon". A probléma lényegéről szó sem esik.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.07.16. 11:57:30

Egy szoci ismerosom kajanul megkerdezte az Orban es Horthy utan: olvastam Debreczeni cikket? Az egy jobboldali, nem? Mar a jobboldaliak is rugjak Orbant.

Csodalkozott, amikor azt mondtam neki, hogy DJ legalabb 4 eve a baloldal fizetett propagandistaja.

Kivancsi vagyok, megeszi-e valaki, hogy DJ "jobboldali". Mert ha nem, akkor DJ-re rossz idok jonnek. Nem Ad Mar Hozza Erteket.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2008.07.16. 13:23:02

Doomhammer: a törzsközönségnek mindig jobboldali marad. Kellemes hallgatni, hogy az ellentétesen gondolkodók között is vannak emberek, akik pontosan ugyanúgy gondolkodnak, mint te. Hiszen ez az ember azt mondja neked, hogy "az álláspontunk teljesen különbözik, de egyébként teljesen egyetértek önnel." Mintha hájjal kenegetnék, nem?

És olyan jobboldalis bajusza is van, amilyen egy valódi jobboldalinak kell. A bajuszt figyelje, Doomhammer. Az ott maga a Lényeg.

Mit megeszi, hogy jobboldali, lelkesen az ön igen tisztelt orra alá is dörgöli majd!

CrL 2008.07.16. 13:52:56

juj DJ, tőle még ez is igen ijesztő lett:

www.mozgovilag.hu/2006/12/04debreczeni.htm

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.07.16. 14:02:56

elGabor 2008.07.16. 13:23:02:
"Doomhammer: a törzsközönségnek mindig jobboldali marad. Kellemes hallgatni, hogy az ellentétesen gondolkodók között is vannak emberek, akik pontosan ugyanúgy gondolkodnak, mint te. "

Jo, tehat tovabbra is Erteket Ad Hozza es nem forog veszelyben az allasa.
Viszont eredetileg a terv az volt, hogy tovabbi jobboldaliakat gyoz meg. Szerintem az mar nem fog menni. Vagy igen?

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2008.07.16. 15:04:21

Az szerintem soha nem jött be igazán. Másra bizonyult alkalmasnak. Nem azt állítom, hogy a térítő taktikák teljesen esélytelenek, de sokkal fajsúlyosabb személyiségek kellenek hozzá. Debreczeni meg azért csak egy skribler.

Invictus 2008.07.16. 22:30:59

elGabor 2008.07.16. 09:32:28

A sértettségre szavazok én is.
Orbán és a Fidesz elég nagy hibát követett el azzal, hogy ignorálta őt és pár hasonló figurát, akik aztán a szoclib oldalban megtalálták az áhított pártfogót...

Őrnagy Őrnagy 2008.07.16. 22:56:43

Ő a normális jobboldali mszpsdroid ismerőseim szerint.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2008.07.17. 07:22:10

Hát, Invictus, ez nem egy könnyű szituáció. Ha megmarad jobboldali nyaloncnak, akkor is gáz lenne, csak nem röhögnénk rajta, hanem szörnyülködnénk. ;)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.07.17. 10:47:36

viszont ő a tuti 10/10-es!
ő, meg bolgár, meg pl. vásárhelyi... ha őnáluk nem akad ki a "hiszterométer", akkor kinél?!?!

zoli27 2008.07.17. 11:51:48

Ha 10/10-ekről beszélünk, akkor Bauert feltétlenül ide kell sorolni. Ő ugyanaz, mint Debreczeni, csak közgazdászban. Ja, meg Buda Péter feltétlenül!
(Igazából csak a mértéktartás miatt osztályoztam DJ-t 9-esre.)

==T== 2008.07.21. 11:17:38

CJ valóban elég szánalmas figura, de hogy Antall politika nagyság lett volna...

Egy igazi el**ró volt GYF el egyetemben. Semmit nem értett a közgazdasághoz, és ennek ellenére elvállalta a miniszterelnökséget. ez egy merénylet volt az ország ellen. Neki köszönnhető, hogy ne mkértük az államadósság/adósságszolgálat eltörlését vagy enyhítését. Egy személyben neki, miközben az összes tanácsadója a PM-ből és az MNB-ből szinte rimánkodott neki, hogy ezzel kinyírja több évtizedre az országot. + neki köszönhető, hogy nem csatolták vissza Kárpátalját, mivel az ukránok Ukrajna megalakulásakor felajánlották...

magasles 2008.07.21. 11:35:24

Kis pöcsök, Debreczeni a vásárra vitte a bőrét akkor, amikor sok ma baromi kemény antikommunista meg jobboldali meg polgárikeresztény nagyszájú sunyított (vagy éppen nem is volt még a világon). Mit tudtok ti erről, janikák? Arról nem Debreczeni tehet, hogy az a rendszerváltás, amiért ő mindent kockáztatott, nem egy normális konzervativizmust, hanem egy hiszterizált, fundamentalista őrültséget termelt ki magából, jó magyar módra. Ő azt gondolja, hogy ennél még az ütött-kopott baloldal is jobb. (Jobb!) Nem ő állt át, ő ott van most is ahol mindig is, ugyanazokat az eszméket vallja, csakhogy azokat az eszméket már nem a mainstream jobboldal képviseli. Pontosabban: ez a jobboldal egyáltalán nem képviseli. Nehogy már ezért őt hibáztassuk. Ha századannyit tettetek volna az országért, mint ő, akkor talán lenne valami jogalapotok a fikázásra. Szánalmasak vagytok.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.07.21. 11:49:25

magasles, téged már jó előre diagniosztizáltak itt...
Doomhammer · tirpakbokretas-reloaded.blogspot.com/ 2008.07.16. 11:57:30
:D

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.07.21. 12:12:24

Kerem, szeretnem felhivni a figyelmet arra, hogy Debreczeni Jozsef blogunkat is megtisztelte egy irassal.
tirpakbokretas-reloaded.blogspot.com/2007/03/kovtsch-gamma-bertalan-orbn.html

zoli27 2008.07.21. 17:48:55

==T==,
Ami Antall Józsefet illeti, a tárgyi tudásom valószínűleg csekélyebb a tiednél, ezzel együtt máshogy ítélem meg a személyét és a munkásságát.

zoli27 2008.07.21. 17:53:05

magasles,
A post csak azért teszi felelőssé Debreczenit, amiért valóban felelős; azokért, amiket te felsoroltál, nem.

==T== 2008.07.21. 21:54:19

Zoli27!

Antall sajnos egy balfék volt politikai szempontból. A 4 legnagyobb ballépése (Kárpátalja vissza nem csatolása, az államadósság elengedésére irányuló törekvések megakadályozása, az élelmiszeripari privatizáció - ill. a magyar gyakorlatszerinti, vagyis nem értéken történő privatizáció, ill. az elszámoltatás teljes elmaradása - önmagában is akkora hibák, melyek miatt ma nem tekinthetünk AJ-re pozitív figuraként.

Bago 2008.07.21. 22:15:11

magasles!
Aki megtér a NSZ-hez, az rögtön kap egy brand new antikommunista ellenálló múltat is? Ő is csak 88 után került a politikába, mint annyian.
Konzervatívnak meg nagyon nem mondta magát a kilencvenes években, akkor "nemzeti liberális" márkanév alatt árulta magát. Elég késő találta meg a konzervatív címkét, ezért ő is európaiértelembenvettkonzervatív inkább.

zoli27 2008.07.22. 00:56:56

==T==,
"ma nem tekinthetünk AJ-re pozitív figuraként"

Maradjunk annyiban, hogy te nem tekintesz AJ-re pozitív figuraként. Vannak viszont az országban sokan, akik az általad felsorolt ügyeket árnyaltabban látják, mint te, és igenis tisztelik Antall miniszterelnöki teljesítményét.
Egyébként én sem állítottam, hogy tökéletes politikus lett volna, azt viszont állítom, hogy az elmúlt 18 év termését látva azt kívánom: bárcsak ma is egy olyan szintű államférfi vezetné az országot, amilyen ő volt.

De maradjunk DJ-nél...

zoli 2008.07.23. 03:59:57

Hol éltek ti? A harmincas években?
Mi az , hogy "Kárpátalja nem "CSATOLÁSA" Antall által? Az már nem a bűne esetleg, hogy nem kezdett regionális háborúba? Egyébként Debreczeni egy bátor ember, nyugodtan felnézhettek rá! Ti viszont gyávák vagytok,azért nyaltok,mert egyébként félnétek Orbántól!.Debreczenit többre tartom!

zoli 2008.07.23. 04:03:04

Hol éltek ti? A harmincas években?
Mi az , hogy "Kárpátalja nem "CSATOLÁSA" Antall által? Az már nem a bűne esetleg, hogy nem kezdett regionális háborúba? Egyébként Debreczeni egy bátor ember, nyugodtan felnézhettek rá! Ti viszont gyávák vagytok,azért nyaltok,mert egyébként félnétek Orbántól!.Debreczenit többre tartom!

kis4444 (törölt) 2008.07.23. 04:21:34

Magaslesnek (és Debreczeninek) van igaza!
Gyávák és szánalmasak vagytok .
A ti Ordas Viktorotoknak pontosan annyi köze van a valódi modern jobboldalisághoz mint amennyi a "baloldali" Ficónak mondjuk Tony Blairhez.Nem véletlen, hogy még az egyébként nyugaton avittnak mondott Sárközy is a tervezett 30 perc helyett 5 percig volt hajlandó tárgyalni magyar "rajongójával"

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2008.07.23. 07:39:03

kis4444 -- látom, lelkes Józsi-olvasóval van dolgunk. Az "5 perc" miatt gondolom. :)

Syr Wullam 2008.07.23. 10:11:30

kis4444, miért Ficót írtál Gyurcsány helyett? Bekapcsolva maradt CommieCheck?

tevevanegypupu 2008.07.23. 10:24:42

Debreczeni a viszonzatlan szerelem minden kinjaval gyuloli Orbant. Gyurcsannyal erdekhazassagot kotott. Aztan ahogy mondani szoktak, a szerelem is megjott az idovel.

zoli 2008.07.24. 13:43:55

"Syr Wullam"!
Milyen nyugati politikusok vettek rész a Fidesz 2006-os kampányában! Megmondom! Semmilyen!
Ordashoz csak a homofób Kaczynski jött!Még Merkel is inkább Dávid Ibolyának írt támogató levelet..
Az MSZP kampány gyűlésén viszont ki volt ott és beszélt Gyurcsány mellett! Látom, nem emlékszel! Tony Blair! Hát ennyire nincs köze Gyurcsányhoz
Gyurcsányt, Hornt és Bokrost egész Európa elismeri
És Debreczenit is mint újságírót,nem úgy, mint a ti Orbánotokat és az antiszemita náci barátait

zoli 2008.07.24. 13:53:56

Látom a gyávaságot nem kommentáltátok! Nem véletlenül..A gyáva, például ti, mindig oda húz, akinél az erőt látja. Debreczeni azért kiváló ember, mert ő meg meri tenni az ellenkezőjét. és kimondja azt, amit Lengyel, Kéri meg a többi gyáva nyúl nem mer kimondani Az igazat Orbánnal kapcsolatban!

saci667 2008.07.24. 14:13:02

Az objektivitás nem azt jelenti hogy centivel kell valakinek méricskélni, hogy azonos távolságra álljon baltól és jobbtól. Az a gyávaságot jelenti. Ezért nincs Debreczenin kívül olyan politológus és újságíró akit érdemes meghallgatni A többi mind sumák, gyáva, maszatoló nulla!Örülök hogy van Debreczeni,mert legalább van egy ember, aki Orbánról megmondja az igazat!

zoli 2008.07.24. 14:40:25

Antall valóban nem mérhető Gyurcsányhoz. Gyurcsány sokkal tehetségesebb, mint Antall volt

ullb6illb9 2008.07.24. 17:40:54

Én olvastam tőle a Király meztelen című írását a Gönz Árpádról anno és a Hunnia piszkos ólját nemrég. szerintem komoly provokátornak érzi magát, ne értékeljük túl az elég lesz neki

elfelejtette 2008.07.24. 18:02:32

Mi történt, kapcsolat.hu-s attak van?

elfelejtette 2008.07.24. 18:08:16

"Debreczeni a viszonzatlan szerelem minden kinjaval gyuloli Orbant."

Én nem tudom. gyanús nekem ez az egész. Valahogy túl választékos stílusban írja le a pártatlannak semmiféle szemmel nem nevezhető írásait.

Az egyik kritika megemlíti, hogy Debreczeni azzal menti Szilvásyt, hogy annó Antallék alatt is államtitkári pozícióban volt, és a kritikus ezzel szembeállítja azt, hogy Antall körül sok volt pártkatona lebzselt, nem is sikertelenül, ő pedig tudott róla, de tenni ellene nem tudott.

Na most, ha hipotetikusan elhisszük, hogy ez igaz, akkor vajon ez miért ne lenne ráhúzható Debreczenire? Hogy nincs itt semmi szerelem, meg csalódottság, hanem fel van építve.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.07.24. 18:09:56

"Debreczeni a viszonzatlan szerelem minden kinjaval gyuloli Orbant."

ez 100% igaz és remek mondat.

elfelejtette 2008.07.24. 18:34:36

Én meg pont ebben kételkedek, az előbb leírtak miatt. Többször olyan érzésem volt, mikor Debreczeni cikket olvastam, hogy nem passzol a tartalom, és a csomagolás. A csomagolás egy igazi művelt magyartanár, aki rengeteget olvasott. A tartalom viszont sokszor gyerekes.

tevevanegypupu 2008.07.25. 14:40:46

elfelejtette
a muveltseg nem akadalya a szenvedelynek ugye? Es gyulolet vagy szerelem gyakran tesz gyerekesse, sot hulyeve ferfit es not egyarant. Ha Debreczeni szempontjabol nezzuk akkor minden oka megvan a gyuloletre.

Orbanrol irt egy konyvet es Orban nem torodott vele. Gyurcsanyrol irt konyvehez viszont a cimszereplo minden segitseget megadott, talalkoztak, beszelgettek, mindent vagy majdnem mindent elmeselt maganeleterol, cselszovesekrol..Kell ennel nagyobb megtiszteltetes egy videki magyar tanarnak?

Mert a lelkeben Debreczeni ugy tunik az maradt.
Es szep lassan az Orban iranti nagyfoku erdeklodes atalakult ellenszevve, mig Gyurcsany irant erzett kezdeti kozony halava valtozott.

A szenvedelyes, sokszor inkabb mulatsagos mint hatasos publicisztika-domping Orban ellen a bizonyitek ra.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.07.25. 14:45:54

én 1 régi posztomban pedzegettem Fletó üstökösi politológusi feltűnését a semmiből - bevallottam ezirányú alaptanulmányoknak is híján volt - és cikke után hamar könyvet is "írt".
Másban még nem ötlött fel, hogy DJ lehet(ett) a négere?

tevevanegypupu 2008.07.25. 15:02:46

Szamarful/murci
Nem volt szerencsem a "muhoz", de miert is ne segithetett volna neki Debreczeni? Bar azt el kell ismerni, hogy Gyurcsanyban van annyi spiritusz, hogy meg tudjon irni egy konyvet, csak talan turelem nincs. Annyira szeret mocorogni, ennyi ulest amennyi egy konyvhoz kell, nem biztos, hogy kibirt.(:

McDon 2008.07.25. 15:07:03

szamár
körösztbekapcsolás, minimál IQ-tesztkérdés:
"ami OV-nak Bence György (RIP), az GyF-nek...?"

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.07.25. 15:52:11

teve :
1. a DJ-kötetből kiderül, bevallja, olvasottsága szinte nulla, pol.-ból is, és szakkönyvet írni így nem lehet: azt sem tudod, honnan lopj. A "spiritusz" kevés ehhez... az épp arra elég, hgy leterroristázz arab focistákat! :D
2. ha bedolgozott vki, ciki a kfő nevében futtani a tudományos műveket. ez enegem a csau házaspárra és a legnagyobb szocialista nyelvészre (joszipra - és az ő szakértelmükre) emlékeztet... Veszélyes, mert még a közeli munkatársak is elhiszik, h ért valamihez, azok, akik nem tudják, ki a négere...
(ahogy persze valszeg ov-nál is bedolgoz6nak páran - bár az ő tkp-ni könyve elég csekélyke, azt bárki megírja, pláne az ő tényleg létező szakértemével, de ov-é nem is igazán politológia)

tevevanegypupu 2008.07.25. 16:39:49

Szamarful/murci
Elhiszem, hogy Debreczeni segitett es stilizalt, hozta a forrasmunkat, de nehezen tudom Gyurcsanyrol elkepzelni, hogy ne nezett volna at mindent az utolso szoig. Igy aztan olyan kettos alkotas lehet. Ahogy Gyurcsany minden hatalmat osszeszedett es szemelyesen gyakorol, ugy lehet legaprobb dolgaival is. Azert nehez elhinnem azt is, hogy annakidejen sportminiszter koraban nem tudott Zuschlag ugyleteirol, a kiutalt penzekrol.
Remeljuk errol is szuletik majd egy konyv, ha nem is kettejuk tollabol.

ottó11 2008.07.25. 22:08:31

Hitler, Mussolini, és Orbán- Debreceni szerint: mindkettejüket (sőt: mindhármójukat!) jellemző szellemi, politikai és morális képlékenységnek az alkati meghatározottságok mellett alighanem családi, illetve társadalmi okai is vannak. Szociális és kulturális értelemben Mussolini, Hitler és Orbán is talajtalan és gyökértelen figurák. Alulról jött, bizonytalan egzisztenciák - társadalmi, szellemi, morális és politikai értelemben egyaránt parvenük. Az első nyomorba sülylyedő, politikába sodródó falusi kovács fiából, vidéki proletárból lett városi újságíró: félértelmiségi, félpolitikus, félpolgár. Innen lendült az olasz társadalom és a politika csúcsára. A másodiknak még a nemzeti hovatartozása is bizonytalan volt: félig osztrák, félig német. Lecsúszó kispolgári egzisztencia, félig művész, félig lumpenértelmiségi, aki a nyomor mélyebb bugyrait is megismerte. A viharos gyorsaságú fölemelkedést számára is a politika tette lehetővé. A harmadik a falu szélső házába született, de a szülei nem voltak parasztok. Nem tartoztak a falu szociális és kulturális közösségébe, rokonaik máshol éltek, ők jöttmentnek számítottak a településen. A család gyorsan emelkedett fölfelé a Kádár-kori társadalmi mobilizáció liftjén: a szülők kemény fizikai munka mellett tanultak, gyarapodtak, s váltak elsőgenerációs félértelmiségivé, az apa középkáderré. A faluból a városba költöztek, a fiú a főváros legjobb egyetemére került: várta őt a jogászelit. Ám a rendszerváltozás idején hirtelen politikussá vált, s pár év alatt a hatalom csúcsára jutott - miközben jelentős vagyont szerzett.
Talán a szédítő karrierúttal is összefügg alkatuk bizarr dualizmusa: fanatizmus és cinizmus félelmetes szimbiózisa uralja mindhármójuk személyiségét

tevevanegypupu 2008.07.26. 00:01:33

Ja igen, hat Debreczeni a Mozgo Vilagban 2006-ban amint vidaman fasisztazza Orbant. Mar akkor szenvedett a visszautasitastol. Szegeny fiu.(:

Irkafirka · http://botloo.blog.hu/ 2008.07.26. 14:20:38

Szerintem Debreczeni csak kiábrándult Orbánból.

tevevanegypupu 2008.07.26. 14:25:12

Irkafirka
errol van szo. Csak meg nem jutott el a kozombosseg allapotaba.

McDon 2008.07.26. 14:26:42

Irka

Vagy Orbán Debreczeniből. Esetleg kölcsönösen.

Csúnya szakítás volt, szentigaz. Még szerencse,
hogy nincs közös gyerekük sem vagyontárgyuk.

Mindenesetre DF láthatóan jól érzi magát az új "kapcsolatában". S OV is boldog már. Kell ennél több?

tevevanegypupu · http://tevevanegypupu 2008.07.27. 09:54:29

www.nol.hu/cikk/500162/

Igaz, hogy nagy valoszinuseggel nem az elfogulatlansag iratta vele ezt a cikket, de ebben mindenesetre igaza van. Tenyleg kinos.

McDon 2008.07.28. 02:13:32

dromedar

Azért DF most is jó formában volt:-) Val'szeg neki gyorsbillentyűje van már jó 10 éve arra, hogy pl.:
"Most csak ennyit mondhatok: mélyen meg vagyok rendülve, Elnök Úr."

Ilyenek miatt könnyű ilyen baromi sokat írnia (gondolom, - még - flekkre fizetik) egy olyan témáról, amit kb. 10-15 sorban el lehetne intézni.

Nekem ez a kedvenc részem:
"A fenti hír két hete röppent föl a Népszava információja nyomán. Akkor számos helyen megjelent, a köztévé híradójától az internetes portálokig, és téma lett Bolgár György beszélgetős műsorában is a Klubrádión."
:)))

Majtényit, az egykori Népszabadság-lapombudsmant nehéz lenne jobbosnak nevezni. S azon kevés közszereplő egyike, akit eddig (még) egyik tábor sem vádolt korrupcióval. Nem elképzelhető, hogy ez a vej egyszerűen jó sajtószóvivő? Szemben mondjuk Torgyán menyével vagy Tornóczky Anitával jól dolgozik a nem túl zsíros állásban?

S miért lenne igaz, hogy a sajtószóvivő feltétlenül baromira elfogult és/vagy tehetségtelen valaki?
(Csak nem Gál J. Zoltán, Demcsák Zsuzsa vagy Havas 'tanárúr' Ervin jelent meg ekkor DF szeme előtt?:)

Lehet, egyszerűbb a megoldás:
DF-t is érdekelte volna a meló:)

özvegylegény 2008.07.28. 21:34:40

Hogy ez a kúnfajta leginy hogyan jutott a népnemzeti
kiskedvenc pozícióból a nihilista férfiprostituált szerepéig,
az önmagában egy jellemrajz.

Súlyos gyöngeség jele.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.07.30. 15:31:57

ó aki ezzel talált ide:
"debreczeni+józsef"+2008+"kognitív+disszonancia"
:))))

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2008.07.31. 07:47:42

A blog minden létező igényt kielégít! :)

neeskens 2008.08.04. 13:39:01

Debreczenivel valóban a kognitív disszonancia a legnagyobb gond.

Nem mondom, hogy Orbánnal kapcsolatban sosincs igaza, de egész egyszerűen olyan helyzetbe sodródott, hogy már több,mint fél évtizede mást se csinál csak fasiszta veszéllyel riogat.Olyan erős benne ez a szűrő, hogy gyakorlatilag értékelhetetlen írásai vannak, mert új,modern jelenségekkel folyamatokkal (pl.perszonalizálódó politika,) nem tud mit kezdeni, csak beilleszti őket az autokrata-fasiszta FIDESZ, Orbán világképbe.

Invictus 2008.08.05. 01:00:52

Debreczeni munkásságából a három "miniszterelnök-könyv" értékelhető valamennyire.

Oblomov 2009.05.16. 20:27:38

"Munkásságon" kizárólag a 2006 utánit érteni, vmint a 2006 után írt kormánykritikus publijait (pl. a cigánykérdés helyzetét firtatót) is elhallgatni: "árokásás". (vö.: "táptalajt szolgáltat az effajta gondolkodásmód fenntartásához a nyilvánosság eszközével.)

;-)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.05.27. 13:30:34

http://www.nepszava.hu/default.asp?cCenter=OnlineCikk.asp&ArticleID=1196894
"Amivel a világért se azt akarom mondani, hogy Orbán a Rákosiéhoz vagy a Kádáréhoz hasonlítható uralmat építhetne ki!

Csak azt, hogy az ő uralma sem lesz demokratikus.

Még annyira se, mint a Horthyé volt. "

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.05.27. 19:28:20

@Doomhammer: ez a debreczeni olyan mint a szombathy pál, őt megírjam?
viszont nem tudod mikor adják ki a Paizsomat? mert megírtam, de sehol senki nem válaszol. rossz lett vayg mi?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.05.27. 23:37:50

@tesz-vesz:
Hová küldted a megírt cikket?
Én itt csak vendég vagyok, döntési jogom nincsen. :-)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.05.28. 11:37:58

@Doomhammer: ide be vázlatnak.
készen vagyok, csak meg kéne jelentetni, de Árokásó nem válaszol a belső üzenetekre és most nem tudom, h rossz lett-e vagy más. kinek szóljak? mit csináljak?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2021.09.11. 22:36:43

mondjuk ebben igaza volt: "Talán elég ennyi, hogy belássuk: Orbán nem visszafelé tart az időben. Nem egy konzervatív, arisztokratikus parlamentarizmus, nem a múlt, nem a Horthy-rendszer felé. Hanem előre: egy, a modernség és az archaizmus félelmetes elegyét megvalósító populista-fundamentalista autokrácia felé. Amihez képest a Horthy-korszak kormányzati rendszere kedélyes, már-már idilli szisztémának tűnhet majd."

most nézem Fridinél az interjúját:
www.youtube.com/watch?v=RUTLc-hIpKo

lac1 2021.10.07. 18:51:44

@tesz-vesz:

Nemár, ennyi idő után itt???

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2023.04.28. 17:32:51

@lac1: de hogy hívták az öreg ávóst? a vén komcsit aki mindig pattogott? kinek volt az apja? elfelejtettem azért jövök ide vissza

lac1 2023.04.29. 08:53:43

@tesz-vesz:

Melyik öreg ávóst? Amelyik még itt rontja a levegőt, még mindig sok van, túl sok.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2024.11.17. 18:06:17

@lac1: nem ungvári rudolf, krisztiá apja, hanem valamelyik politikusnak újságírónak az apja egy fehérhajú komcsi, ávós tényleg aki valahol pattogott

lac1 2024.11.17. 18:19:44

@tesz-vesz:

Ez az évenkénti, háromévenkénti válaszolgatás teljesen felzaklat, de megvallom, nem érint rosszul. Viszont így mindig teljesen elvesztem a fonalat... Na de. Jobban megnézve téged, látom a blogod hivatkozását, és azt kell írnom, most, a mai naptól egyel biztosan nő az olvasóid tábora. Az, hogy majd egyetértünk-e, azt nem tudhatom előre, de ha történetesen egyetértenénk, azt nem szeretném, mert tudom, olyan nem lehet. Én azt komálom, ha valakinek van önálló gondolata, legyen az bármi, így a legrosszabb eset az lehet, hogy nem értek vele egyet, de itt megáll a történet.
Na szóval, ki az a komcsi, aki pattog és fehér a haja?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2024.11.26. 11:18:46

@lac1: na megvan, a gusztus, gusztos péter apja.
mekkora egy vén bolsevik ávós volt az. valami rémlik, hogy nagyon undorító módra pattogott valahol 15 éve.

jó lenne ha valami értelmes kommentelő beírna néha a blogomra.

10 éve még oli bácsi is szét akart szedni :) Ablonczy Balázs.
nem is hozták le ide, amikor én akartam volna írni az árokásóra, Paizs miklós, Eszterházy, Spiró csak nálam olvasható.

C. Dömötör ezt írta a blogomról:

C.Dömötör? :) aki megvéd engem itt a kommentekbe:

mandiner.hu/cikk/20131101_tesz_vesz_valasz_puzsernak

mert én nem tudok hozzászólni :) (mer személyeskedtem ergével)

"Nincs igaza, tesz-vesz az egyik legizgalmasabb web oldalt vezeti. Nem kell mindennel egyetérteni, azt én sem teszem, de nagyon sok érdekességet lehet ott találni. Egy igazi kincsesbánya.
Ha valakivel nem ért egyet, akkor rögtön őrültnek hívja?
Ellenkezőleg, jó lenne többször itt a Mandineren a véleményét olvasni."

pár Mandineresről még verset is írtam Labancok címmel

kkbk.blog.hu/2013/02/28/labancok_910

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2024.11.26. 11:24:37

@lac1: na látom irogatsz a téveszmék blogra is, csak be ne dőlj a pszhichopata bájnak, meg a kognitív empátiának. lacikánál síkhülyébb alig van és gátlástalanul hazudozik annyira hitvány:

kkbk.blog.hu/2024/07/17/beszelgetesem_egy_fideszes_teveszmes_narcopataval

lac1 2024.11.26. 19:46:42

@tesz-vesz:

Azt hittem, hogy jó lesz nekem, de sajnos rájöttem, hogy a belterjes hozzászólások számomra nem teszik maradéktalanul elfogadhatóvá azt az oldalt. A blogíró véleménye számomra elfogadható lenne, mert én vagyok annyira lipppsi (amúgy kőkonzervatív), hogy mindenkitől mindent elfogadok, ha látok mögötte gondolatot, logikát, érveket. Sőt, utálnám, ha mindenki egyformán gondolkodna, mert olyan nem lehet, ergo valamilyen kényszer lenne mögötte, ha így lenne, és az nekem nem jó.
De aztán a csak nagybetűvel üvöltöző nyugger (mert azok jellemzője ez), meg úgy a személyeskedés nekem szintén nem jó, így egy-két próbálkozás, vagyis nevezhetnők előjátéknak, hogy annyi év után felvegyem újra a ritmust, máris elvitte az energiát.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2024.11.29. 13:12:56

@lac1: melyik véleménye elfogadható neked a téveszmés blogírónak?
az a pszichopata báj... nem gond hogy fideszes?

lac1 2024.11.30. 18:36:41

@tesz-vesz:

A Fideszességgel engem többször vádoltak a munkahelyen és a klf. blogokon, mint ahogy te azt el tudnád képzelni.
Pedig csak az a "bűnöm", hogy komcsikat-bolsikat, és a belőlük sarjadó lipppsiket jobban utálom, mint bármi mást, mert a Fideszt a legkisebb rossznak tartom, nem jónak.
A véleményem szerint mi, magyarok még a komcsi-bolis-lippsikből is a lehető legrosszabbat kaptuk, a hazaárulókat, így aztán - de ez már off - velük szemben semmilyen atrocitást nem tálnék túlzónak hetedíziglen, felmenő és leszármazott irányban sem.
Amúgy az én alap-világnézetem az, hogy mindenki a sajátjával, így az alkeszok, drogosok, bagósok, zsírdisznók, cigányok nálam a felesleges, "hús" kategóriába tartoznak, abból is a nyüvesbe.
img.index.hu/cikkepek/0401/kult/thak.jpg
süti beállítások módosítása