HTML

Árokásó Top100

Keressük a száz leghisztisebb magyar árokásót! Gyertek segíteni! M o t t ó : "A nagy aljasságokhoz mindig kellenek értelmiségiek is." (Konrád György)

Tessék, egy lapát! - friss topicok

  • lac1: @tesz-vesz: Melyik öreg ávóst? Amelyik még itt rontja a levegőt, még mindig sok van, túl sok. (2023.04.29. 08:53) Debreczeni József
  • tesz-vesz: @csorsza: hogy hívták az öreg ávóst? a vén komcsit aki mindig pattogott? kinek volt az apja? elfel... (2023.04.28. 17:32) Para-Kovács Imre
  • osborne: Végül elhunyt: mandiner.hu/cikk/20211130_kulfold_halalhir_balogh_s_eva (2021.12.01. 23:20) Eva S. Balogh
  • lac1: @lényeglátó: Úúúúú...! Te is visszajársz ide? (2020.07.19. 09:43) Az árok filozófiája
  • : @KopaszMercis: Újságíróink igen nagy részének nincs meg a kellő kultúrája, s az ezzel járó morális... (2020.06.14. 15:42) Bencsik András
  • : @User1: Sajnos nem bűnbánó! A polip csápjain lógnak a köz pénzéből mesés jövedelmeket zsebre vágó ... (2020.06.14. 15:38) Bánó András
  • : Sok majom hozzá szoló 1 se tudja, gazember Siklósi Norbert sajtócézár, (Kádár alatt) lánya? (2020.06.14. 15:34) Siklósi Beatrix

árokba néz

A dicsőségfal

aczél endre (1) ágh attila (1) andrassew iván (1) avar jános (1) babarczy eszter (1) bacher iván (1) balavány györgy (1) balogh eva s (1) bánó andrás (1) bartus lászló (1) bauer tamás (1) bayer zsolt (1) bencsik andrás (1) bitó lászló (1) bodor pál (1) bogár lászló (1) bölcs istván (1) bolgár györgy (1) budaházy györgy (1) buda péter (1) csepeli györgy (1) csintalan sándor (1) debreczeni józsef (1) dessewffy tibor (1) egei antal (1) eötvös pál (1) farkasházy tivadar (1) fogarasi istván (1) földesi margit (1) föld s péter (1) forró tamás (1) fricz tamás (1) friderikusz sándor (1) gábor györgy (1) gati charles (1) gerő andrás (1) gréczy zsolt (1) györgy péter (1) hankiss ágnes (1) hardy mihály (1) havas henrik (1) hegedűs lóránt ifj. (1) heller ágnes (1) horváth zsolt (1) jakupcsek gabriella (1) juszt lászló (1) kartal zsuzsa (1) kende péter (1) kerényi imre (1) kéri lászló (1) koltay gábor (1) konrád györgy (1) kornis mihály (1) kovátsch gamma bertalan (1) krausz tamás (1) lendvai paul (1) lovas istván (1) mészáros tamás (1) moldova györgy (1) molnár balázs (1) morvai krisztina (1) nádas péter (1) napkelte (1) orosz józsef (1) para kovacs imre (1) pilhál györgy (1) polgár tamás tomcat (1) pörzse sándor (1) rákay philip (1) r székely julianna (1) sas józsef (1) seszták ágnes (1) siklósi beatrix (1) szakonyi péter (1) szentmihályi szabó péter (1) tamás gáspár miklós (1) tamás pál (1) tamás tibor (1) tóta w árpád (1) tóth gy lászló (1) ungvári gyula (1) ungvary rudolf (1) vágó istván (1) vágvölgyi b andrás (1) vanko zsuzsanna (1) vásárhelyi mária (1) závecz tibor (1) Címkefelhő

Apablog

Földesi Margit

2008.10.22. 10:20 dobray

Földesi Margit történész (területe: huszadik századi magyar és egyetemes történelem), a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen tanít és férjével, Szerencsés Károllyal közösen ad ki könyveket. Ihletet többnyire férje munkásságából merít: órái szerencsés Eltés szemináriumainak licencei (ezért látogatásra érdemesek). A könyvek jók, a központozási hibák gyakorisága miatt viszont nehezen olvashatóak. Talán Földesinek nincs ideje átolvasni munkáját a kiadás előtt, mivel nagyon elfoglalt. Olyannyira, hogy csak pénzért ad interjút. Ez pedig meglehetősen barátságtalan hozzáállás egy olyan hölgytől, aki egyben médiamunkás is, kvázi kollégája annak, aki interjút kér tőle.

 
Margitunk elfogulatlan történészként főszerkeszti a Ring magazint, a Ring hetilap netes változatát, a „nyílt szellemi küzdőteret”, melynek mottója: „Életet az érveknek! Parttalan viták helyett "párttalan" eszmecserét!” Kérdés, hogy tud valaki úgy főszerkeszteni egy internetes magazint, hogy nem a gép előtt ül napja nagy részében, hanem a hallgatóknak tart előadást, kutat, órára készül (és műsort vezet). Az Igazság című lap rovatvezetőjeként is tevékenykedett anno. Merész dolog egy történész részéről elköteleződni egy ilyen nevű lapnál.
 
Földesi Margit egy másik, elfogultságos énjét mutatja az Echo Tévén. Az Árokásó előnevet ugyanis itteni tevékenységével érdemelte ki – már amennyiben a nyalás árokásásnak számít. Földesi két műsort is vezet a tévében: Sorskérdések és a Keresd a nőt! Sorskérdésekről készített egy interjút Görgey Artúr és Hunyadi János huszonegyedik századi reinkarnációjával, Széles Gáborral is, aki fölismerte, hogy ebben az országban nincs piaca a visszafogott, középre húzó napilapoknak, ezért létrehozta a maga felé húzó, unalmas Magyar Hírlapot és az agrodizájnos Echo tévét.
 
A tegezős interjú - melynek témája, hogy miként tudna a magyarság újra talpra állni a padlóról - elején Földesi „nagy tisztelettel és szeretettel köszönti az elnök urat” (bocs, Elnök Urat), és megköszöni, hogy elfogadta a meghívást (a saját tévéjébe). Széles pedig úriemberként megköszöni a meghívást (még mindig a saját tévéjébe). Amikor a mecénás, a polgári média jótevője épp a falvak föllendítéséről beszél a szociális segély, a kocsma és a fűtés vonatkozásában, az érveknek életet biztosító történész-főszerkesztő-műsorvezető (nyilván azért, mert megviselte a naphosszat való érvelés, és már ki szerette volna ereszteni magából a spontán érzelmeket is), így kiált a stúdióban: „Igazi mérnökember vagy, mindent tudsz!" Továbbá olyan megjegyzésekkel kíséri az Elnök Úr szavait, minthogy: „Fontos, fontos!”; „Így van!”; „Szép mondat!”; „Bizony!”; „Ez nagyon jó!”; „Persze, persze!”
 
Az ilyesmi márpedig aligha szolgálja az árkok betemetését, a tisztázást, szembenézést. Mondhatnánk, Földesi az alákérdezéssel, felesleges helyesléssel az árokparti, onnan kiásott földkupacban túrkál, ahelyett, hogy nekiállna azt visszalapátolni. A hiszterométerek minőségét jelzi, ki tudják-e mutatni a Földesi műsorainak áthiszterizáltságát.
 
Talán üdvösebb lenne Földesinek, ha nem az árok partján játszana, lemondana arról, hogy "percemberként" múló babérokra tegyen szert, az Echo tévé helyett jobban odafigyelne könyvei szövegére, és megelégedne a tudós ember talán nem olyan széleskörű, de hosszabb távra szóló elismertségével.
 
Előnye: történész
 
Hátránya: műsorvezető
 
Hiszterométer: néha kiakad, amúgy 7/10

92 komment

Címkék: földesi margit

A bejegyzés trackback címe:

https://arokaso.blog.hu/api/trackback/id/tr48722371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.10.22. 12:02:40

Csak Szelesnek nyal - bocsanatos bun Magyarorszagon - vagy mindenkinek?

Édesapám 2008.10.22. 12:36:18

.SzvSZ fentiek alapján Maaaargitot DC díjjal kellene jutalmazni.

dszg 2008.10.22. 13:13:32

másnak, is, de neki nagyon... :

www.ringmagazin.hu/index.php?option=content&task=view&id=4207&Itemid=

A Földesi által főszerkesztett Ring magazin "nyílt szellemi küzdőtérként" hirdeti magát, ehhez képest:

2008 október 14, kedd
Húszan a korlátozott rendszerváltozásról
Az Echo Televízió új mélyinterjú-sorozata a rendszerváltozás történéseivel foglalkozik. Egyesével szólaltatja meg az 1988–89-ben alakult politikai pártok képviselőit, tagjait. Ez a műsor arra kíváncsi, hogy a mai Magyarország területén élők és a határon túlról érkezők hogyan élték meg, hogyan látták a politika, a történelem eseményeit. Aki követte a műsor eddigi beszélgetéseit, találkozhatott már Pozsgay Imrével, Csurka Istvánnal, Szűrös Mátyással és Oplatka Andrással.

A Tóth Gy. László szerkesztette 20 év – 20 ember bő háromnegyed órájában azonban nem csak a múlt elevenedik meg. A visszatekintés mellett egyéni számvetéseket láthatunk-hallhatunk, hiszen a mára történelemmé vált időkről mindenki másképp, a maga egyéni szempontjai szerint vélekedik. És ma már lehet és kell is beszélgetni, eszmét cserélni 1989-ről és örökségéről. A tervek szerint hamarosan Lezsák Sándor, Nagy Ferenc József, Duray Miklós, Tőkés László is a műsor vendége lesz, akárcsak Nyers Rezső, Orbán Viktor és Tellér Gyula.

A ma esti adásban, fél kilenckor Széles Gábor beszél arról, hogy ő hogyan látta, élte meg a nyolcvanas-kilencvenes éveket

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.10.22. 14:05:52

Muhahaha, Szeles akkor szerepel a teveben, amikor akar es meg csak pokot se kell ennie ehhez. :-)

Viszont arokasas ez? Vett maganak egy sajat tevet.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.22. 14:25:39

vette, csinálta.. lényegtelen. A Hírlap címlapján múlt héten háromszor szerepelt az Elnök Úr. Ez egy dolog, még ha ízléstelen is. Azonban a problémák elfedése miatt a nyalás - amit Földesi művel - szerintem árokásás. De legalábbis az árokkal meghatározott status quo fönnmaradását szolgálja.

hohó, újabb műsora lesz nékie az Echo tévén:
comment.blog.hu/2008/10/13/hirek_vajas_piritos_melle
Az Echo Televízióban Mögöttes fények címmel új műsor indul, amiben ismert, népszerű közéleti személyiségek hozzátartozói szerepelnek majd. Először Orbán Viktor felesége, Lévai Anikó lesz a történész Földesi Margit műsorvezető vendége. A beszélgetés nyilvános felvétele a Kossuth Klubban lesz, kedden 19 órakor.

Szegény Lévai Anikó.

Probléma szerintem, hogy kissé egysíkú a meghívott vendégek köre. Für Lajos, Morvai Kriszina, stbstb.

Az Echón menedéket talált Éjjeli Menedékben legalább egymásnak eresztették Hegedűst és Kendét, ha árokbetemetés nem is volt, de legalább jót nevettünk azon (www.kuruc.info/r/35/28684/), a riporter pedig két kérdést tett föl összesen. Földesi viszont nem tudja megkülönböztetni a műsrovezetői, moderátori szerepet a történészi-értelmiségi szereptől. Az elkeneget, nem tisztáz.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.22. 14:42:06

Ahogy egyébként Francois Pignon megjegyezte, Földesi előszeretettel szidja Antall Józsefet.

(www.mbk.org/Article536.html) Paktum, államadósság, meg ilyesmi témákban főleg. Ebben segítségére van Für Lajos is, aki korábban még árnyaltabban nyilatkozott neki Antallról a XX. Századi Intézet által rendezett beszélgetésen (www.xxszazadintezet.hu/rendezvenyek/beszelgetes_fur_lajossal/fur_lajossal_foldesi_margit_be.html), és nagyjából azt mondta el ezekben a témákban, amit Debreczeni József leírt A miniszterelnök című művében. Talán rendezhetne egy kerekasztal-beszélgetést Földesi, ahova meghívja Fürt és Debreczenit is.. :) vajh mi sülne ki belőle?

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.10.22. 14:46:59

Viszont egész jó lábai vannak :)

Az irodalmi műsoráért viszont tiszteletet érdemel, bár nem ő volt ott a főszereplő:)

pignon 2008.10.22. 15:34:12

Na, azért, azt nem én jegyeztem meg, felőlem ki is maradhatott volna, hanem pár olvasó, akik idekövetelték Földesit. Remélem most elégedettek. ;)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.22. 16:16:42

Hmmm... én eléggé másként (nem pozitívabban) látom az ő tevékenységét.

Az "Elátkozott szabadság" szerintem kiváló műsornak indult. Hadd hívjam föl a figyelmet, hogy eleinte olyanok is szót kaptak benne, mint Konrád György vagy Szent-Iványi István. Azaz: még akár afféle árokbetemető akciónak is indulhatott volna.

Aztán egyre inkább helyet kaptak a műsorban a legkülönfélébb összeesküvés-elméletek, melyek közös lényege az volt, hogy a magyarországi rendszerváltást a nemzetközi (zsidó?) nagytőke és a világbank vezényelte le, Antallt bábként ültetve az MDF nyakára.

Eleinte Földesi csodálkozva kérdezett rá, hogy "na de ez azt jelentené, hogy Magyarország nem független állam..." stb. stb., majd egyre inkább azonosult ezekkel az elméletekkel. Végül így egy tényfeltáró műsorból nézhetetlen bolondokháza lett.

A "Még nem késő"-t annyira nem néztem, hiába érdekel az irodalom. Idegesített ugyanis, hogy a műsor főszereplője, Gyurkovics Tibor teljesen nevetséges módon folyton a saját (negyedvonalbeli) költészetét mérte a magyar irodalom óriásaiéhoz. (És ez az értelmezésein is -- szerintem -- nyomot hagyott.)

A "Keresd a nőt" szintén baromi jó műsornak indult. Az első részben, amit én láttam, a riportalany, egy rendkívül intelligens nő, okosan és bölcsen igazította helyre Földesi csőkonzervatív rögeszméit. Aztán ez a műsor is egyre egysíkúbb lett nekem.

Szerintem óriási zavar van ma Magyarországon a "nemzet", "jobboldal", "magyarság" fogalmai körül, és ezt a zavart Földesi történészként (legalábbis a műsoraiban) nem tisztázza, inkább elmélyíti.

Francois Pignon 2008.10.22. 16:47:04

Az elátkozott szabadságot még régebben nézegettem, és akkor tetszett. Aztán már jó ideje nem láttam, ezek szerint a durvább részekről lemaradtam. Bár az rémlik, amikor az volt a téma, hogy Antall égett-e a Kisgazdapárt újjáalakulásán, meg olyat is láttam, hogy egyik vendég felénél otthagyta a műsort (sajna nem emlékszem már, ki és miért).

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.10.22. 19:56:11

A DC díj kijárhat, de én sem látom az árokásást. Lehet, hogy árokás ő is, de ez a poszt érveléséből nem derül ki.
Akkor most az Árokásó is árkot ás? :)

Dr Milton 2008.10.22. 20:03:31

dszg, neked volt szerencséd hozzá Pázmányon?
Amúgy botrányosan vezeti a műsorait, idegesítő affectálásokkal.Amúgy is fenntartásaim vannak a nők politikai műsorokban, műsorvezetőként történő szerepeltetésével, de ő alulmúl minden várakozást stilusában legalábbis.

Ezek az emberek meg/Orbán udvartartása egy-két kivételtől eltekintve/ úgy conservatívak, ahogy Rákosi/Rosenfeld Mátyás hazaszerető volt....tudniillik szavakban.

Echo tv-n a befejezetlen múlt című külpolitikai műsort ajánlom, ez amúgy is hiánycikk a magyar satjópalettán.

Ami Széles Gábort illeti...:DDD és :(((

Gagarin 2008.10.22. 20:38:12

Az elátkozott szabadságban valóban hangot kaptak radikális eszmék is. Pl. ha jól emlékszem az inconnu-s Molnár Tamás a molotovkoktél-dobálókat éltette, és ugyanebben a műsorban szorgalmazták az Ószövetség kiiktatását a Bibilából.
Mondjuk a rendszerváltáskor ezek az emberek is érdekes és figyelemreméltó dolgokat csináltak, úgyhogy én úgy gondolom, helyes, ha egy ilyen műsorba őket is meghívják.

walaki987 2008.10.22. 20:50:07

Hát ilyen silány és erőltetett műsorvezetést ritkán látni, azt megmondom.

gyöngyösbokréta 2008.10.22. 22:05:07

Hát ilyen silány és erőltetett árokásó posztot ritkán látni. Gondolom Popp írta. Földesi Buda Péter és Bártus László társaságában? Aligha.

„A könyvek jók, a központozási hibák gyakorisága miatt viszont nehezen olvashatóak.” Ez komoly?

Azért árokásó Földesi, mert Széles Gábornak „nyal”? Ez minden? Nagyon gyenge érvelés.

Az Echoról annyit, hogy legalább azt Széles a saját pénzén vette, Gyurcsány az adófizetők pénzéből (is) van tévéje. „Probléma szerintem, hogy kissé egysíkú a meghívott vendégek köre. Für Lajos, Morvai Kriszina, stbstb.” Könyörgök, ez egy „népszerű közéleti személyiségek hozzátartozói” témájú magán műsor egy magán televízión! Ha már arról van szó, ezek szerint Popp nem néz vagy hallgat úgynevezett közszolgálati csatornákat, mert ott aztán lehet panaszkodni, hogy kissé egysíkú.

Mi több, Széles jó néhány olyan műsort is ad, ami a közszolgálatinak lenne feladata, mint például külpolitikai elemző vagy történelmi.

Nem tudom kik azok, akik Földesit idekövetelték, eddig csak Popp értekezéseit láttam. Neki valami miatt rögeszméje.

Poppnak üzenem, hogy sajnos Antall tényleg hülye volt, és ez nem csak Földesinek a véleménye. Ez az általános ki nem mondott vélemény a baloldalon is. Azért szerették...

Francois Pignon 2008.10.22. 23:01:30

"szorgalmazták az Ószövetség kiiktatását a Bibilából"

Ejj, az ilyenekről miért maradok le? ;) Bár Pörzse műsorában cifrábbakat is hallani.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.22. 23:38:49

Én nem voltam a korábbi szorgalmazók közt, egyszerűen csak fölajánlottam az önszorgalomból megírt posztot. Nekem Földesi nem rögeszmém, ellenben amit csinál, az szerintem árokásás. Még akkor is, ha nincs a legismertebb és legszorgalmasabb árokásók között.

Árokásni pedig nem csak közszolgálat adón lehet, hiszen nem csak azt néznek a honfitársak, sőt. Hatásos árokásás szerintem a nézettebb adókon esélyesebb. Azt nem tartom bajnak, ha radikálisabb eszmék, pl, Molnár Tamás is helyet kap a műsorban, a kérdés, hogy a műsorvezető mit és hogyan kérdez. Ha valaki nyal, mint Földesi Szélesnek, az márpedig árokásás, minthogy megerősíti az igaztalan mítoszokat is, csak elveszi az ember idejét, nem tud meg érdemlegeset (főleg ha a másik hagyja magát nyalatni). Ráadásul ugyancsak végső sorskérdéseknek állít be olyan dolgokat, amelyek egyszerű gyakorlati problémák. Előrehozott választás és a nemzet fölállása a padlóról pl. Ez nem szolgál semmiféle tisztázást, csak a szar elkenését. Az árokásás szerintem nem csak az lehet, ha mások ellen uszítasz, hanem ha valaki iránt minden megfontolás nélkül, rajongó jelleggel keltesz hát, izé, rokonszenvet, és túlértékeled az illetőt - mindezen fölül, a higgadt mérlegelés helyett felfokozott érzelmeket keltesz, "bezzeg mi"-érzést, és ezzel újabb muníciót adsz a melldöngetőknek a veled egyet nem értő másik (vagy inkább többi) oldal érvelés nélküli letámadására.

Egy történésztől pedig végképp elvárja az ember, hogy higgadtan, sokoldalúan, kétkedő kérdéseket feltéve vezessen műsort - ha ilyen meccsből jól jön ki az interjúalany, az neki is sokkal nagyobb elismerést jelent.

Azokban a könyveiben, amelyeket én olvastam, télleg sok a központozási hiba, és engem baromira zavar, pedig télleg jó könyvek amúgy. Csak pl. minduntalan megakasztja az embert egy-egy felesleges vagy épp hiányzó vessző, ami néha értelmezési zavarokat is okoz.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.22. 23:41:21

Miért volt Antall hülye? Szerintem a rendszerváltás utáni legjobb politikusunk volt. A baloldal szereti? Olvastad, miket írtak róla életében? Hogyne, később ő lett a nagy demokrata a baloldalnak is, pl Orbánnal szemben. De amit akkor kapott, az félelmetes.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.22. 23:42:55

Amúgy szerintem az Echo és az új Hírlap is ígéretesen indult, csak aztán mégse az lett belőlük, aminek lenniük kellett volna. Kóczián kirúgása pl...

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.10.23. 01:41:51

szerencsésnek egy előadását láttam az Echotv-n, az alapján, hát khmkhm, egy középiskolás is jobban ért a törihez, mint ő.
Földesi Margit rendszeresen szerepelteti a műsorában Pozsgay Imrét, egyszer szó nélkül hagyta Pozsgay szájából a következő mondatot "88-89-ben én is a demokráciáért harcoltam"
Emiatt önmagában itt a helye!

betyár 2008.10.23. 10:35:49

dszg,

Ha valaki nem árokbetemető, az árokásó? Azt hittem, hogy itt az árokásókat proscribálják és nem délutáni babazsúron vagyunk, ahol, ha valaki nem mosolyog elég szépen mindenkire (lásd: nem árokbetemet folyamatosan), akkor azt számkivetjük.
Műsorvezetőnek tényleg pocsék, de hát ez nem az ő bűne, hanem azoké, akik műsort adnak neki.

"Ihletet többnyire férje munkásságából merít: órái szerencsés Eltés szemináriumainak licencei (ezért látogatásra érdemesek)"- nem egészen világos, hogy miért gondolod, Földesi merít a férjétől, s nem fordítva van-e. Sőt, az is lehet, hogy közös kutatások, közös gondolkodás eredményeit használják mindketten. Van ám olyan is:))

Gagarin 2008.10.23. 12:28:42

Pignon, nem maradtál le semmiről!

www.echotv.hu/video/index.php?akt_menu=1038&media=2758

Sajnos tekerni nem lehet és a végén hangzik el az ominózus javaslat, ha jól emlékszem.

Gagarin 2008.10.23. 13:27:55

Bocsánat, Molnár Tamás nem éltette a molotovkoktél-dobálókat. Arra viszont emlékszem, hogy valahol a kurucinfot éltette. Amin én azért csodálkoztam, mert értelmes embernek tartom.

Az Ószövetséget pedig nem a Bibliából szorgalmazták kiikktatni, hanem a "vallásunkból".

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.23. 19:47:37

"Az Ószövetséget pedig nem a Bibliából szorgalmazták kiikktatni, hanem a "vallásunkból"." (Gagarin)

Nehéz eldönteni, melyik az abszurdabb ötlet.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.24. 12:08:37

betyár,

Isten ments, hogy mindenkire szépen mosolyogjunk. Az a baj, hogy Földesi éppen ezt teszi, szépen mosolyog a meghívottjaira (már amely műsorait én láttam, sajnos az Echo honlapja áttekinthetetlen és mintha az arrcvíhum sem lenne tökéletes, hogy minden meghívottnak utánanézzek). Ahelyett, hogy kemény kérdéseket szegezne nekik (ala Stumpf András, Heti Válasz).

Egyébként nem hiszem, hogy Molnár Tamás meghívása önmagában baj lenne, a kérdés, hogy mi a kérdés hozzája.

Ja, Szerencsés Károlyt itt követem meg, hogy az ötödik sorban kis betűvel írtam a nevét (véletlen volt, komolyan).

betyár (törölt) 2008.10.24. 16:04:16

dszg,

ezek szerint félreérthetően fogalmaztam. Van akire akar mosolyogni, arra mosolyog, de van akivel beszélgetni sem akar, azzal nem beszélget, nem temet árkot. Ne várjuk már el ezt a "nagy népi hurrá-t", én például nem akarok népfrontot, és ezzel ne is zsaroljanak.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.24. 16:56:43

Miért, ki akar népfrontot? Isten ments! Isten ments a nagykoalíciótól és a szakértői kormánytól is, nem vagyok híve a nagy nép megegyezésnek, ha egyszer a különböző vélemények annyira különbözőek, hogy nincs min megegyezni. A higgadt mérlegelésnek és a kemény kérdezésnek viszont híve vagyok. Főleg egy történésztől.

Az ároktemetés nem hiszem, hogy az volna, hogy mindenkinek igazat adunk. Az ugyancsak a szar kenegetése. A léyneg nem is a meghívottak köre, hanem a kérdezés minősége. De szívesen megnézném, miként beszélgetne mondjukk Krausz Tamással, Kiss Jánossal, ilyesmi. Lefogadom, jobban kérdezne, föltenne kemény kérdéseket.

Nem pont ugyanaz a szituáció, de a régi újságírókluboknak sem volt úgy sok értelme, hogy külön-külön ücsörögtek a tagok, össze kellett volna ereszteni őket (állítólag Lovasék próbálkoztak is, de Mészárosék nem álltak kötélnek).

Ha csak saját embereimet hívogatom meg, és nyalok nekik, az csak az akolmeleg fönntartását szolgálja. Néha nem árt kiszellőztetni. Az még nem népfront.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.10.24. 18:38:27

dszg,
ok, akolmeleg, meg minden. De én még most sem látszik, hogy ez miért árokásás.

Bladecatcher 2008.10.25. 12:01:40

"Rengeteg embernek ad munkát a mélyépítőipar, akik enélkül talán haszontalanul tengetnék napjaikat.
A sajtó feketeövesei már nem is az olvasóknak, hanem egyenesen egymásnak írnak."

Ennél már csak az a rosszabb, ha nem egymásnak írnak a kubikusok, hanem saját kenyéradójukkal köpetik le az árok másik oldalán állókat. Ezt valaki (Földesi pl.)"mondd csak elnökurazással" teszi, valaki pedig (anno Bayer a pénteknyolcban) magát hergelve húzta magával a vendéget, csak hogy mélyüljön az árok. (Emlékeztek: "- sóhaj - Te mond Zoli/Laci/Zsolti/István, ezek a büdös komcsik/rohadt 68-asok tényleg mindent megengedhetnek maguknak?!")

Ez persze az apablog terminológiájával élve dorombolás, de lássuk be: szinte minden itt szereplő árokásó bejelentkezett már legalább egyszer a DC díjra.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.25. 15:02:52

tölgy,

följebb már többször kifejtettem, miért gondolom, hogy a nyalás árokásás, kezdve a bejegyzés végével, aztán hosszabban kétszer is.

Ellenoldali vendégnek nehéz lenne nyalni, ott érvelni kell keményen ellene, ennyiben kapcsolódik a nyaláshoz a vendégek körének kérdése. Az újságírónak, ha nem több (elenérdekelt) vendég közt moderál, akkor többnyire az ördög ügyvédjének a szerepét kell betöltenie (ami ugye neméppen népfrontos magatartás). Mint Stumpf András a Heti Válaszban, Süveges Gergő pl. Bódis Andrással szemben az m1-en, ilyesmi.

gyöngyösbokréta 2008.10.22. 22:05:07 - hoz még annyit, hogy ugye Pörzse Sándor is az echón árokás. De lehet, hogy gyöngyösbokréta azzal sem értett egyet, hogy ő bekerült az árokásók közé, ha már szerinte csak közsszolgálatin lehet árokásni.

betyár 2008.10.25. 16:34:36

dszg,

Földesi nem Magát akarja szórakoztatni, hanem az Echo törzsközönségét megerősíteni meggyőződésében, és ő nem is akarja elhitetni, hogy független. Mi itt a probléma? Mészáros az ATV-én, Margit az Echón. Azt hozzák, amit a nézőik elvárnak, ez a munkájuk, alkalmazóik is ezért fizetnek. A gond akkor kezdődik, amikor egy médiamunkás fennen hangoztatja függetlenségét, bár jól érzékelhetően nem az, és össze-vissza hazudozik, ha jobban tetszik, saját szemszögéből értelmezi a történteket, a tényeket szubjektíven csoportosítja stb.
A népfrontot metaforaként használtam. Arra utaltam, hogy ne várjon el senki nagy összeborulást. Aki összehordta a sz@rt, az takarítsa el, ne papoljon közös tisztázásról meg felelősségről. Ne maszatoljanak és kenjenek össze mindenkit.

zsanka 2008.10.25. 17:27:00

Csöncsön nagyon jól összefoglalta az Elátkozott szabadság árokásóvá válását, eleinte én is néztem, és pl. az a rész, amelyikben Konrád György v. Hack Péter szerepelt, nagyon jó volt és egyfajta hiányt is pótolt - főleg az Echo tv-n, ahol a célközönség nagy részében ők velejéig romlott főgonoszként élhetnek, akiknek minden gondolata a magyarság ellen irányul.... Szóval, az nagyon jó volt, de aztán maradtak az árokásók, és egy idő után teljesen elburjánzott a sok hülyeség és indulat, úgyhogy igenis ássák az árkot, FM is, mert nem igazít helyre, mert még helyesel is. Kedvenceim azok a (vendégként rendszeresen visszatérő) kivénhedt politikusok, akik bár szintén tűzközelben voltak a rendszerváltás környékén, mégis szidják az akkori politikai vezetést és minden mai problémát egyedül Antall nyakába varrnak, de a maguk felelősségéről nemigen szólnak - amikor meg eleinte FM rákérdezett, mindig úgy jöttek ki az egészből, hogy hát akkora volt a nemzetközi (nagytőkés, zsidó, cionista összeesküvő - tetszőleges ellenségkép aláhuzandó) nyomás meg annyira nem kaptak teret meg tkp. ők ott sem voltak, de ha most teret kapnának, akkor minden rendbejönne. Röhej.

Nem tudom, nézte-e valaki Az áruló kacsintott c. műsorát, ez az előzménye is volt tkp. az Elátkozott szabadságnak. Néha túlságosan is provokatív volt (túlságosan: a mennyiség a minőség rovására ment), és akár árokásónak is nevezhetnénk abban az értelemben, hogy kevésbé a megbékélést kereste az előző rendszer nyerteseivel/élvezőivel/kiszolgálóival, és inkább egyfajta támadás volt, hogy végre kérjenek bocsánatot vagy vállalják, hogy mit tettek. Érdekes volt, de sajna csak egy-két vendégre emlékszem (Koncz Gábor, Pálfy G. meg egy ÁVH-s bácsi), meg alapvetően azért tetszett, mert mindennapi példákkal azt mutatta be, hogy a Kádár-korszak nem volt olyan boldog békeidős, hiába szeretik ezt nosztalgikusan így látni.

Az irodalmi műsor - szerintem - értékelhetetlen volt. (de én sznob vagyok:)))

zsanka 2008.10.25. 17:28:57

Ja, még annyit, hogy a Befejeztlen múlt tényleg nagyon jó, azt én is ajánlom:) (És Kun Miklós/Gereben Ágnes is előbb tűnnek történésznek, mint árokásónak)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.25. 19:12:15

"Kedvenceim azok a (vendégként rendszeresen visszatérő) kivénhedt politikusok, akik bár szintén tűzközelben voltak a rendszerváltás környékén, mégis szidják az akkori politikai vezetést és minden mai problémát egyedül Antall nyakába varrnak, de a maguk felelősségéről nemigen szólnak - amikor meg eleinte FM rákérdezett, mindig úgy jöttek ki az egészből, hogy hát akkora volt a nemzetközi (nagytőkés, zsidó, cionista összeesküvő - tetszőleges ellenségkép aláhuzandó) nyomás meg annyira nem kaptak teret meg tkp. ők ott sem voltak, de ha most teret kapnának, akkor minden rendbejönne. Röhej." (zsanka)


Ja, ja. Hagyján, hogy egy-egy műsorban teret kapnak ilyen hiteltelen és nevetségessé vált alakok; de végül már az egész "Elátkozott szabadság" (a műsorvezető mély helyeslései mellett) róluk szólt.

Bár én is "sznob" vagyok, az irodalmi műsort ettől függetlenül tarthatnám jónak és hasznosnak (pl. a Lyukasóra kifejezetten olyan volt), ám a "Még nem késő" nem a magyar irodalom nagyságairól szólt, hanem Gyurkovics Tibor "onemanshow"-ja volt, melyből pont a lényeg hiányzott. (Azaz hogy például egy Vörösmarty vagy Petőfi mitől sokkal több és sokkal mélyebb, mint Gyurkovics.)

betyár 2008.10.25. 20:24:26

Kedves sznobok,

én nem vagyok sznob, talán ezért Aranyt, Babitsot, Kosztolányit többre tartom. Az az igazság, hogy Petőfi mélységeivel és többségeivel még nem igazán sikerült találkoznom. Ha valaki büszke irodalmi igényességére és vájtfülűségére (felteszem a sznob itt ezt akarja jelenteni - máskülönben azt jelenti, hogy nemesség nélküli, aki csak majmolja annak külsőségeit),akkor érdemes felülvizsgálnia az irodalmi közhelyeinket.:)))

zsanka 2008.10.25. 21:16:00

Csöncsön: igen, a Lyukasóra nagyon jó, azon nőttem fel:)) Amúgy most is van, elvileg pont holnap lesz a következő rész.

Betyár, az irodalmat (furcsa is lenne, ha nem, merthogy ezzel foglalkozom....) és az irodalmi műsorokat szeretem, a sznobságot pedig arra értettem, hogy számomra nem mindegy, hogy _hogyan_ jut el az emberekhez az irodalom - ha csak tévhiteket erősítve vagy valami más szolgálatában (akár önmagunk népszerűsítése - vö. Még nem késő), akkor jobb lett volna, ha sehogy. Petőfi pedig igenis mély:)) Szóval az irodalmi műsor, amit értékelhetetlennek tartottam, konkrétan egy műsorra vonatkozott. És hangsúlyozom, hogy ez az én véleményem csak, és tudom azt is, hogy túlzó, amit állítok. Gyurkoviccsal sincs semmi problémám alapvetően, mert a Lyukasórában pl. jó - de vannak jobbak:))-, csak ez a műsor nem tetszett, mert másról szólt....

betyár 2008.10.25. 23:08:02

zsanka,

bocs, igazán nem akartalak megbántani, kissé csípős kedvemben vagyok, és sokszor úgy látom, hogy a kommentelők hozzáértése egy-egy témához kimerül abban, hogy a wikipédiára vagy a guggolóra kattintanak, ez azonban nem akadályozza meg őket abban, hogy komoly vitákba bocsátkozzon és szagértsen.

Amit P-ről írtam, azt viszont komolyan gondoltam. Milyen erkölcsi vagy bármilyen mélység van egy olyan történetben, ahol egy lusta, dologtalan juhász, ahelyett, hogy a rábízott nyájat őrizné, ami , lássuk be, nem túl kimerítő munka, lányokat hajkurászik, a nyáj elbitangol. Ezért a birkák tulajdonosa méltán dühös, de nekünk a lusta juhászt kell sajnálnunk, a gazdát meg utálni. Majd ez a Jancsi gyerek nem azon töri a fejét, hogy hogyan téríthetné meg a kárt, hanem inkább lelép, otthagyva - hogy stílszerű legyek - csapot-papot, na meg Iluskát:)). Végül úgy jut be tündérországba, hogy soha egy napot sem dolgozott.
De vehetjük a jakobinus hevülettől átfűtött verseit, ahol mindenkit, aki szerinte gonosz, ki akar nyírni (Pl. Itt a nyilam, mibe lőjem vagy az Akasszátok fel a királyokat stb.), majd később anarchista hevület fűti ( Az apostol). Máshol világforradalomról ábrándozik...

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.26. 10:17:05

betyár 2008.10.25. 16:34:36

Szerintem senki nem vár el nagy összeborulást. De amit írsz, az alapján tkp. senki sem árokásó, sem Tóth Gy., sem Pörzse, sem a Nap-kelte... senki.

Lehet szubjektíven csoportosítani a tényeket, de az ördög ügyvédje szerep épp azt jelentené, hogy nem a saját meggyőződésemet szajkózom a műsorban, habár megemlíthetem, hogy én így meg így vélekedek, hanem a meghívott vendéggel egyet nem értőkét képviselem, az ő kérdéseiket teszem fel, rámutatok a másik érvelésének neuralgikus pontjaira. Így lenne a műsor konfrontatív, azaz érdekes, nem pedig a meghívott vendég szócsöve.

És ugyan nincsenek éles határok, de akárhogyan nem csoportosíthatja senki a tényeket, pláne egy történész. De nem kezdek történelemfilozófiai vitákba, és az objektív-szubjektív kérdésről sem fogok itt esszéket írni. Az ügyben ajánlott irodalom pl Denis Mcquail: A tömegkommunikáció elmélete

Zsanka,

Kunt és Gerebent és is kedvelem, jegyezzük meg ugyanakkor, csúsztatás volna, ha Földesi árokásóvá nyilvánítása kapcsán az egész Echo, vagy a Széles-birodalom árokásó-voltát feltételeznénk.

zsanka 2008.10.25. 17:27:00 -hoz csak annyit, hogy lehet próbálni megérteni a Kádár-rendszer kiszolgálóinak, fönntartóinak mozgatórugóit, de óvnék attól, hogy egyet is értsünk velük. Szóval a velül való megbékéléssel azért óvatos volnék. Egyébként zsanka többi észrevételével egyetértek, már ami Földesi történelmi-közéleti műsorait illeti, irodalmi műsoraiból alig-alig láttam egy-egy részt, úgyhogy azt a vitát meghagyom nektek - habár azok elég nehezen válhatnának árokásóvá (hacsaknem hirtelen politizálni kezdenek fröcsögve az irodalmárok).

betyár (törölt) 2008.10.26. 11:06:16

dszg,

tudatosan vagy akaratlanul-e, nem tudom, de úgy nézem, nem érted, amit írok. Én az árokásókra írtam, hogy hazudnak, akár tudatosan is, ha egyéni vagy politikai érdekük úgy kívánja. Ettől különböztettem meg azokat, akik csak simán seggnyalók, de ettől még szerintem nem árokásók, ill. azokat, akik a jóizlés és az izléstelenség közötti árkot ássák. Nem vontam kétségbe, hogy mi lenne ideális esetben a média feladata, csak azt írtam, hogy a valóságban szerintem mi alapján működik, legalábbis a közélettel kapcsolatban. Azt meg végképp tartom témába vágónak, hogy Földesi jó történészként vezeti-e a műsorait.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.26. 11:43:25

Ok, értem. Szerintem a történészségnek kihatással kellene lennie a műsorvezetésre is, és úgy vélem, a seggnyalás is lehet árokásás. Ebben különbözik a véleményünk, de amint látom, nem csak veled.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.26. 12:53:57

"én nem vagyok sznob, talán ezért Aranyt, Babitsot, Kosztolányit többre tartom" (betyár)

???

Ki mondta, hogy én nem? (Igazán belenézhetnél a blogomba, ha már ítéleteket mondasz az irodalmi ízlésemről...) :-)

Ámde Petőfit tipikusan a felületes olvasó látja felületesnek. Gyerekkoromban természetesen én is elkövettem ezt a hibát, mint nagyjából talán mindenki. Újraolvasva azonban nyilvánvaló, hogy (például) a János vitéz egy hihetetlenül viccesen és ironikusan megírt, a magyar irodalomtörténet legszebb pillanatai közé tartozó remekmű.

betyár 2008.10.26. 17:27:41

Csöncsön,

nincs harag:))), kinek a pap, kinek a papné. Azért azt köszönöm, hogy gyermekbetegségemnek tartod, hogy nem kedvelem Petőfit. Pont akkor azonban kedveltem, 5 éves koromban majdnem az egész János vitézt kívülről fújtam. Ízlésbeli dolgokon azonban azt hiszem felesleges vitatkozni.

Ha nevetni akarok, akkor inkább A nagyidai cigányokat olvasom, mint Petőfit.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.26. 18:14:50

"inkább A nagyidai cigányokat" (betyár)

Igen, azon, azt hiszem, nem fogunk összeveszni, hogy A nagyidai cigányok is veszett jó!

(Nem mellesleg példát mutat arra is, hogy miként lehet igazán kritikusan viszonyulni a történelemhez; és akkor már nem is vagyunk annyira offtopikok.) :-)

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.27. 17:20:07

Szerintem Földesi nem árokásó és nagyon tehetséges. Úgy érzem, hogy meg akartok felelni a bal-jobb arányoknak, ezért bevesztek ilyen Földesi jelöléseket, hogy legyen jobbos is...
Az, hogy valaki nyalós interjút készít.., hát láttam én már ilyet az UFI-ban is és szinte mindenhol. Nem nagy ügy, árokásásnak pedig egyáltalán nem nevezném. A tulaj nagy hatalom.
Ha Földesi árokásó, akkor én sokkal inkább az vagyok, hiszen bosszantom a komcsiimádókat és egyoldalúan, szemellenzősen gondolkodom.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.10.27. 22:01:03

"Nem nagy ügy" (lelkylola)

Jó lenne, ha -- legalább az elvek szintjén -- nagy ügy lenne...

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.10.27. 22:39:37

2008.10.27. 17:20:07
ki írja meg Lolát?


:-P

Bladecatcher 2008.10.28. 10:35:36

Ha a sportklubot nem is (:-)) de pl az MTI-t és Vincét, mint árokfenntartót, Pozsonyit, meg mondjuk a szkeptikus Vágót szívesen megírnám.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.28. 10:50:10

A Lenin-szobor helyén bombatölcsér tátong :)

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.28. 10:53:13

Pedig a Hogyan pukkasszunk liberálisokat? aranyos kis kötet. Habár a Demokrata valszeg ballépés volt a Tekintetes Úr részéről.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.10.28. 11:15:09

Lola: azért árokásó, mert imádja Pozsgay et-t. Hogy is van ez a te radikális antikommunizmusoddal?

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.28. 11:33:11

megjött calam, fölpörgeti a kommentelést, higgyétek el, nem fizettem neki :)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.10.28. 12:16:47

ezek szerint te szereted Pozsgay-t?:)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.10.28. 12:17:17

(mikorra is ígérted a sörömet?)

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.28. 12:18:14

én nem igazán, tehetségtelen, sértett politikus

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.10.28. 12:18:55

akkor most miért is én lettem a célpont, ha veled értek egyet? hm?

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.28. 12:19:08

Antall Józsefet, őt kedvelem. pl.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.10.28. 12:20:22

az a te bajod, de ő nem játszhat, mert hogy egyrészt politikus, másrészt halott, és azt elég ízléstelennek érezném, ha halottak is versenyezhetnének

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.28. 12:22:48

igaz, de csak példának mondtam

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.10.28. 12:23:32

de azért a kérdésemre válaszolhatnál:)

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.28. 12:24:04

de nem lettél célpont, csak egy-két bejegyzésnél nagy vitát kavartál, ezért szaladt meg a billentyűzet az ujjaim alatt, és gépeltem be a csípős megjegyzést

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.10.28. 12:24:42

hát, tudom, hogy volt olyan, hogy nagy vita volt, de most spec. veled értek egyet. Volt vita, de ettől még...

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.28. 12:26:50

(egyébiránt többnyire kedvelem lelkylola mgjegyzéseit)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.10.28. 12:42:56

ennek örülök, nekem sem gond, hogy neked nem gond:)

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.28. 13:17:55

Tegyük hozzá, azért Pozsgay '56-ot ellenforradalommá nyilvánító interjúja ott volt, meg amikor interjúba burkolta a lakitelki nyilatkozatot, úgyhogy "érdemei elismerése mellett" nyugdíjaznám az öreget.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.10.28. 13:24:08

igen, ezt sikeresen terjesztette magáról (ezek persze mind igazak), de miközben ezeket a hőstetteket (amik valóban nagyon fontosak voltak) megtette, közben olvasta (ha nem is olvasta, de megrendelte) a Napi Operatív Jelentéseket (NOIJ), ez nekem már önmagában is elég...

(ami most jön igazi árokásás: ha ő megteheti, hogy szembenéz a múlttal, és ezt elfogadod, akkor a GyF miért nem? Ez most 56-ra vonatozik, a többit most ne vegyük bele)

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.28. 14:03:57

A válasz a reakció Így is lehetjére kellene utalnom :), a GYF és 56 vita ott folyik.

reakcio.blog.hu/2008/10/27/igy_is_lehet_12

Tőlem ő is szembenézhet vele, csak tegye egyértelműen. És ne mondjon ilyenek a Nagy Imre koporsója körüli tülekedésről, mivel ő nem volt ott:

politika.blogter.hu/?post_id=303378

Ez a szembenézés a nyolcvanas évek végén kicsit merészebb dolog volt, mint most, így akárhogyis vélekedünk Feriről most, 56-tal szembenézni akkor nagyobb tett volt. Feri mintha korábban mindig arra az álláspontra helyezkedett volna, hogy

Feri akkor még Pécsen KISZ-ezett, és leszóltak Mellár Tamásnak, hogy át kell őt engedni.

Pártelnökként pedig pártjáért is viseli a felelősséget, lásd Havas Szófia, de ez is a reakción már tárgyalás témája volt.

Amúgy részemről Pozsgayt is, mint a többi volt komcsi vezetőt, kitettem volna a közéletből a rendszerváltás után. Ha ugyanis a volt vezetőket, jelentésolvasókat eltiltjuk a közélettől, nem válogathatunk.

De hát, ugye, tetszettünk volna forradalmat csinálni. A fiúk művelnék kertjeiket, és azzal néznének szembe, amivel akarnának.

Szóval szerintem érthető, ha engem gyanakvással tölt el, amikor Feri őszintén szembenéz. Persze, jobb későn, mint soha, de ilyen esetekben majd az Isten előtt kiderül, hogy valóban őszinte volt-e.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.10.28. 14:17:06

Egyetértünk, nincs vita, Havas Szófiára rá kellett volna szólni, sőt...
2006-ban Nagy Imrét választotta, de értem a gyanakvást
na, akkor vissza Földesi Margithoz és Lolához:)

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.10.29. 09:27:27

Inkább Margithoz, Lolát nem az árokásók, hanem a kommentelők és posztírók közt látom szívesen :)

popp · http://koncertblog.com/ 2008.10.31. 14:43:31

Gyöngyösbokréta, bár én ígértem ide posztot Föledesiről, ezt nem én írtam, megszegve ígéretemet, amiért ezúton is elnézést kérek.

Egyébként tegnap láttam Földesi interjúját Orbánnével. Lévai Anikó volt a jóval szimpatikusabb. Szegénykém nehezen azonosul ezzel a sokak által rátukmált nemzetmentőné szereppel és sokkal kevésbé veszi ezt komolyan, mint maga Földesi. Aki fintorokkal jelezte csalódottságát, mikor Orbánné nem éppen ugyanazokat mondta a Biblia olvasásról, amiket ő hallani akart, vagy mikor rendszerváltással kapcsolatos ünnep egyik lehetséges dátumaként éppen azt a háromoldalú megállapodást jelölte meg, amelyet ő és öreg barátai átkoztak el az Elátkozott szabadságban. azt is fintorogva fogadta a jó Margit, mikor Orbánné azon humorizált, hogy az alkotmány neve még mindig az 1949 évi XX-as törvény, mégis csak egy mondat maradt meg az eredeti szövegből: Magyarország fővárosa Budapest. Végül leakadva ezekről témákról a Viktorról kezdett kérdezősködni. Egy tegnapi mondata miatt viszont a korábbiaknál sokkal kedvezőbb színben tünteti föl Margit asszonyt szememben, Orbánnével ellentétben szereti a focit!

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2008.11.01. 01:19:25

off: lassan tényleg beférne Cser Ágnes a blogba, mostanság megint igyekszik bekerülni, értékelni lehetne a fáradozást.

gyöngyösbokréta 2008.11.01. 07:38:05

Bocsi. Ezt a Konrád-posztra tettem, de Földesihez tartozik.

Igen Popp, ez már kiderült. Viszont bepótolta ezt a hiányt hozzászólásával. Megjegyzem, hogy két magasan kvalifikált nőt (mindkettő egyetemi tanár, Lévai még aranykalászos gazda is, jogi képzettsége mellett, ami nem kis teljesítmény), le „jó Margit-Margit asszony-Margitka-Orbánné”-zni kissé nem szép dolog. Nem láttam az adást, de feltételezem: nem az volt a központi téma, hogy melyik szereplő, ez esetben nő, szimpatikusabb. Az, hogy Földesi szereti a focit és Lévai nem, szintén mellékes, ám ha erről van szó, (nem mintha ez bármelyiküknek lehet érdekes), ez a tény növelte Lévai iránti szimpátiámat. Földesi számomra amúgy sem túlságosan szimpatikus, annak ellenére, hogy szerintem jó történész, jó ötletekkel rendelkező és nagyon jól felkészült műsorvezető, továbbá valamit konyít az irodalomhoz is.

dszg: Földesi az elején feltárta kártyáit. Tudjuk, hol áll a politikai spektrumban. Nem kell neki objektívnak lennie műsorvezetőként, akkor sem, ha történész. Hozzáteszem: posztja nem bizonyította be, hogy nem objektív (vagy árokásó). Itt a Nagy Árokásó Zsinat hibázott. Ahogy betyár említette korábban, Földesi az Echo-n, Mészáros az ÁTV-n. Mondjuk, itt sántít a hasonlat, mert Mészáros állítólag újságíró, és mint hír- és aktuális politikai elemző van jelen az ÁTV-n. Az, hogy a „másik oldalról” nincsenek már jelen, fogadjunk, hogy azért van, mert Csurka vagy Für megjelenése óta a baloldaliak nem hajlandók az Echo-n megjelenni. Ezt Kuncze remekül vezette be, aztán Veres folytatta a HírTV-vel. Ezt hívják cenzúrának.

Antall. Hát igen. Akkor Antall volt a Horthyt sirató nagy fasiszta, de utólag megszépülnek az emlékek a baloldalon. Tudják, hogy Antall mégiscsak jó volt nekik. Maga hány éves volt akkor? 10? Bocs, de nagyon fiatalnak tűnik.

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2008.11.02. 09:36:05

gyöngyösbokréta: a cenzúra, az valami egészen más. Az, hogy egy magánmédiába valaki vendégnek nem megy, azt válogatósságnak talán lehet mondani, cenzúrának semmiképpen.

Bladecatcher 2008.11.02. 14:32:49

Apropó cenzúra: az MTI-t és Vincét szívesen megírnám. ;-) Meg a haladásellenes,Pozsonyit, és a szkeptikus Vágótis.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.02. 14:39:22

Kedves gyöngyösbokréta, maga hány éves volt 56-ban, vagy a mohácsi vész idejében? Ja, még nem született meg vagy nagyon kicsi volt? Hát, akkor minek mond róla véleményt? Nem szeretem, ha valaki úgy gondolja, több joga van egy korról véleményt mondani, mert idősebb volt akkor. Hogy egy korban, valaki alatt mi történt, annak utána is lehet nézni, erről szól a történelem.

Földesi az elején föltárta a kártáyit? És még sokan mások is, Hegedűs, Tóth Gy. pl., mégis itt szerepelnek a blogon. Mindenkiről tudjuk, hol áll a politikai spektrumban. Az árokásás nem ennek bevallásától vagy nem bevallásától függ.

Nem bizonyította be, hogy nem objektív? Megnézte a belinkelt interjút? Hogy Földesi még annyira sem objektív, amennyire lehetősége lenne, az még annak is nyilvánvaló szerintem, aki szerint nem árokásó.

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.03. 11:47:07

Gyöngyösbokréta, szerintem Mészáros Tamás is hihetetlenül elfogult, mondhatni árokásó, de abból brigádból Avar Jankó a legkeményebb (lám, ő is Jankó). Egyébként Margitkát meg azért Margitkázom, mert műsorvezetőként öltözködésében, gesztusaiban, affektálásában inkább Margitka, szerintem tudatosan és nem is hozza rosszul az elfogult, de mégis naív kislány szerepét. Ettől függetlenül abban sem kételkedem, hogy egy okos nő ő, de Lévai Anikó emellett még szimpatikus is, nekem.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.03. 22:08:34

"Aki fintorokkal jelezte csalódottságát, mikor Orbánné nem éppen ugyanazokat mondta a Biblia olvasásról, amiket ő hallani akart, vagy mikor rendszerváltással kapcsolatos ünnep egyik lehetséges dátumaként éppen azt a háromoldalú megállapodást jelölte meg, amelyet ő és öreg barátai átkoztak el az Elátkozott szabadságban." (popp)

No, ilyen ő mindig a "Keresd a nőt!"-ben. Mi ez, ha nem árokásás, ha a körmönfontabb fajtából is? (A két politikai oldal közti közös pontok keresgélése helyett az ellentétek keresgélése, megtalálásuk esetén hangsúlyozása és túllihegése.)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.03. 22:21:10

"továbbá valamit konyít az irodalomhoz is." (gyöngyösbokréta)

Kár, hogy ez nekem mint irodalmárnak tökéletes titokban maradt.

Igaz, nem sok adást láttam a "Még nem késő"-ből, de egy emléket hadd idézzek. A párbeszédből kiderül, Földesi Margit mennyit "konyít" az irodalomhoz.


GyT.: Mert Petőfi olyan hülye volt, hogy az nem igaz!
FM.: De Tibor!! Ilyet nem szabad mondani! Petőfi a legnagyobb magyar költő volt!


Kérdéseim:

1. Egy nagy költő (élete egy bizonyos pillanatában) nem lehet hülye?
2. Ha egy nagy költő (élete egy bizonyos pillanatában) hülye, akkor azt nem SZABAD kimondani?
3. Ha egy nagy költő (akár egész életében is) hülye, akkor ez változtat valamit költészete megítélésén?
4. Ha egy nagy költő (akár egész életében is) hülye, akkor ez változtat valamit a költészetén?

(És azt már nem is kérdezem meg, hogy vajon maga Petőfi mit szólna mindehhez...)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.11.03. 22:27:30

annyira taszítóan giccsesek néhai a műsorai (most láttam a Lévaianikósat), hogy már idevaló... Excvátor, na.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.11.04. 07:57:54

Murci,

a gicses miért árokásó?

Azt el kellene dönteni, hogy az árokásó a "nyilvánosság szereplőt, akiket valamiért nem szeretünk" listát fogja-e tartalmazni vagy mit?

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.11.04. 09:22:45

nem fogalmaztam alaposan - bár most sem fogok tudni...
van a giccsnek egy fokozata, hogy már mindent taszít, azt is ami a közelébe kerül... Ciki-fokozatú Excavátor.
Tölgy, meg szokta tekinteni a műsorait? eleinte én sem tartottam idevalónak... De a hölgy megindult a lejtőn..

Gagarin 2008.11.04. 13:03:03

Megnéztem a Lévai Anikós műsort.
Földesi Margit szerintem nem tehetségtelen, csak engem kicsit idegesít ez a néha erőltetetten közvetlen stílusa. Ezt találta ki magának, ez az ő imidzse. Lehet, hogy valakinek ez bejön, nekem nem. Mindenesetre (bár csak ritkán nézem) még így is jóval tartalmasabbnak tűnnek a műsorai mint az átlagos TVműsorok.
Lévai Anikó meg nekem is szimpatikus. Kellemesen csalódtam, valahogy nem így képzeltem el egy diktátor feleségét.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.11.04. 14:30:21

LA-dublőrök vannak!
csak mondták neki az orvosai, h nem verheti ám mindegyiket!


:D

popp · http://koncertblog.com/ 2008.11.06. 00:45:08

"GyT.: Mert Petőfi olyan hülye volt, hogy az nem igaz!
FM.: De Tibor!! Ilyet nem szabad mondani! Petőfi a legnagyobb magyar költő volt!" - :-D, hallom is a hangját!

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.12. 15:24:39

Most néztem meg a Lévai Anikós műsort. Tényleg nem értem, hogy mi a bajotok Földesivel. Szerintem tök érdekes beszélgetés volt, jól vezette. Egy kicsit nyávogós a hangja, no de attól még nem lesz árokásó valaki.

Gagarin 2008.11.13. 12:43:45

Kinek a pap, kinek a papné.
Mondjuk ki nyíltan: Földesinek a pozsgayizmusa meg az Antall-fikázása csapja ki a biztosítékot egyeseknél.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2008.11.16. 12:41:18

"Tényleg nem értem..."

Pedig írtunk mi már ide jóegypár érvet.

_ _ _

Gyurkovics Tibor nyugodjon békében!

gyöngyösbokréta 2008.12.04. 23:26:04

Egyetértek Lolával. Földesi nem árokásó, hanem ő a „keressünk valakit a jobboldalról” áldozata.

Csöncsön: „GyT.: Mert Petőfi olyan hülye volt, hogy az nem igaz!
FM.: De Tibor!! Ilyet nem szabad mondani! Petőfi a legnagyobb magyar költő volt!”

Néha hülyeségeket mond. Na és? Ki nem? Akkor abszolút nem ért az irodalomhoz? Egyébként az, hogy Földesi néha hülyeséget mond, számomra azt bizonyítja, hogy nem játssza meg magát. Ha nem látott sok „Még nem késő” adást, akkor biztos, hogy tud érdemben nyilatkozni Földesi irodalmi tudásáról? Ráadásul azt írtam, hogy valamit konyít az irodalomhoz. Akkor átfogalmazom, valamennyivel többet tud, vagy igyekezett tudni - felkészülve a műsorra -, mint az átlagos, nem irodalomtudós értelmiségi. (Ön mennyit tud, mint gyakorló irodalmár például a második világháborús jóvátételekről?) Mi több, történelmi kontextusban helyezte a költőket, írókat, vagyis az irodalmat organikus társadalmi kontextusba helyezte. Ezért is, de másért is, pl. képileg, valamint kortörténeti anyag és többlettudás szempontjából is nagyon-nagyon jó volt az a műsor. Tananyagnak is kellene használni.

Az a műsor éppen az árkok betöltését szolgálta.

Gyurkovics Tibor nyugodjon békében!

pandacsökiboborján4 2016.01.30. 19:24:12

@Őrnagy Őrnagy: Zseniális igazi ismeretterjesztő műsor volt. Ők így együtt voltak nagyon jók, és valóban szép nő volt. Isten nyugtassa.
süti beállítások módosítása